Zadbaj o swój narząd ruchu w czasie kwarantanny cz.1
Rehabilitacja

Zadbaj o swój narząd ruchu w czasie kwarantanny cz.1

Obecna sytuacja zaskoczyła nas wszystkich. Konieczność przebywania w domach i możliwość wychodzenia tylko, by załatwić najważniejsze sprawy, stanowi wyzwanie nie tylko dla naszych nerwów, ale też dla ciała. Nasz organizm jest przecież stworzony do ruchu, a teraz ta możliwość został nam mocno ograniczona. Część z nas dodatkowo pracuje zdalnie z domu, co również nie pomaga w obecnej sytuacji, powoduje bowiem, że większość dnia spędzamy w pozycji siedzącej. Jak w tym wszystkim zadbać o nasze ciało i dobre samopoczucie? Na szczęście w sklepie ze sprzętem rehabilitacyjnym MDH mamy na to sposób.

Ruch w warunkach domowych


Kwarantanna to wymagający czas dla nas wszystkich, zwłaszcza, że pogoda za oknem coraz bardziej wiosenna, a my, mimo wszystko, musimy zostać w domach. Jak sobie radzić w takiej sytuacji? Przede wszystkim postawmy na jakąkolwiek formę ruchu w domu. Lekka gimnastyka, jazda na rowerku treningowym, sesja jogi - każdy rodzaj treningu będzie dla nas korzystny. Chodzi tu o to, by poprawić swoje krążenie, pobudzić metabolizm, wzmocnić mięśnie i rozruszać stawy. Jeśli zatem do tej pory unikaliście ćwiczeń, teraz przyszedł idealny czas by zacząć przygodę z aktywnością fizyczną. Tylko pamiętacie, by mierzyć siły na zamiary i stopniowo zwiększać intensywność domowych treningów.

Praca zdalna z domu


Obecna sytuacja zmusiła też wiele osób do przeniesienia się na tryb pracy zdalnej. Jeśli do tej nie pracowaliście w ten sposób, może to stanowić dla Was pewne wyzwanie.
Niezbędne będzie zaaranżowanie sobie odpowiedniej przestrzeni, a także umiejętny podział czasu między pracą a odpoczynkiem tak, by nie spędzić przed monitorem całego dnia.
Bardzo ważna jest również ergonomia siedzenia przy komputerze. Od odpowiedniej wysokości krzesła i biurka oraz ustawienia monitora zależy komfort naszego kręgosłupa, zwłaszcza szyjnego, a także wzroku. Jeśli nie chcecie za jakiś czas zmagać się z dokuczliwymi bólami pleców, postawcie na odwodnią profilaktykę. Dostosujcie wysokość krzesła i biurka do swojego wzrostu. Zadbajcie przede wszystkim o wygodę podczas siedzenia. Równie ważne jest to, by górna krawędź monitora znalazła się na wysokości naszego wzroku.
Podczas siedzenia przy komputerze można sięgnąć po akcesoria, które pobudzą nasz narząd ruchu do aktywniejszego działania, a co za tym idzie, zapobiegną przykrym dolegliwościom w przyszłości. Idealnym przykładem takiego gadżetu jest poduszka sensoryczna. Stymuluje ona naszą koordynację, stabilność i mobilizuje mięśnie do napinania się. Dzięki temu nawet siedząc przed komputerem, nasze ciało pracuje.
Podobny efekt będzie miała zamiana tradycyjnego krzesła biurowego na piłkę rehabilitacyjną. Znajdziesz taką w sklepie internetowym ze sprzętem rehabilitacyjnym MDH. Stanowi ona znakomitą alternatywę dla tradycyjnych siedzisk. Pobudza pracę kręgosłupa i mięśni głębokich, dzięki czemu niweluje dolegliwości związane z siedzącym trybem pracy. Będzie ona również doskonałym akcesorium urozmaicającym Wasz domowy trening po pracy.
To jeszcze nie wszystkie sposoby MDH na to, jak zadbać o narząd ruchu w okresie kwarantanny. Zapraszamy do kolejnej części artykułu.

Najnowsze artykuły

NASZE MARKI